Tor PoznańRelacje z rajdów ONLINE!
Czat  |  Statystyki  |  RSMP  |  WRC  |  WRX  |  ERC  |  RPP  |  SuperOES  |  Kontakt
Strona korzysta z plików cookies w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, więcej o polityce cookies
Statystyki - Kierowcy
MENU Mikko Hirvonen | Wypowiedzi kierowcy przed i po rajdzie
menu

Mikko Hirvonen Mikko Hirvonen
Urodzony: 31 lipca 1980, Kannonkoski
Narodowość: Fin
Stan cywilny: Żona Karoliina, synowie, Roppe i Kasper
Debiut w WRC: Finlandia 2002
Ostatni start: France 2013
Startów: 148
Wygrane rajdy: 15
Podia: 65
Nieukończone: 23
Wygrane odcinki: 253
Photo Credit: Foto: Stefan Brending / Lizenz: Creative Commons CC-by-sa-3.0 de
Starty w WRC Auta Piloci Wygrane rajdy Wypowiedzi
Rajd Przed rajdem Po rajdzie
2013
Rally Catalunya Jak zwykle w Hiszpanii warunki są dość stałe i to powinno mi pomóc w powrocie do dobrego poziomu osiągów. Do pewnego stopnia pierwsze miejsce w sobotę wieczorem nie będzie przeszkodą. W niedzielę trzeba mocno cisnąć, aby postarać się o zwycięstwo. Przede wszystkim naprawdę przykro mi z powodu Daniego i Carlosa, którzy mieli świetny rajd, zarówno na asfalcie, jak i na szutrze. Jestem bardzo zadowolony z mojego weekendu. Udało nam się utrzymać wśród liderów na odcinkach asfaltowych. Dobrze wrócić na podium. Teraz będę chciał zakończyć sezon w dobrym stylu podczas Rajdu Wielkiej Brytanii.
Rally France Wydaje się, że zostałem prawdziwym specjalistą od asfaltu. Jeśli chcemy utrzymać się w walce o tytuł w klasyfikacji producentów, musimy zdobyć dużo punktów obydwoma samochodami. Moim celem będzie, aby spisać się przynajmniej tak dobrze, jak w Niemczech. Ten rajd nie jest łatwy, ponieważ wiele razy zmienia się nawierzchnia. Jeśli popada deszcz, będzie jeszcze trudniej. Po raz kolejny trafiły się trudne warunki pogodowe i nie czułem się komfortowo. Jedyną pozytywną kwestią jest to, że ukończyłem rajd nie uszkadzając samochodu. Jednak czeka mnie trochę pracy, aby zrozumieć, czemu tak odstawałem od tempa czołówki.
Rally Australia Zawsze cieszę się z przyjazdu do Australii. Dla kogoś, kto kocha duże otwarte przestrzenie jak ja, to fascynujący kraj, który chciałbym lepiej poznać. Ze sportowego punktu widzenia, wygrałem ten rajd trzy razy, na trzech różnych trasach. To prawda, że świętowałem tu sukcesy. W tym roku moim celem jest zapewnienie Citroenowi drugiego zwycięstwa z rzędu. To nasz cel, jeżeli chcemy zniwelować stratę do liderów w klasyfikacji konstruktorów. To jest niemożliwe. Nie podejmowałem ryzyka, ponieważ dodatkowe punkty z Power Stage nie liczą się w klasyfikacji producentów. Jechałem środkiem drogi i nie cisnąłem. Nie jestem w stanie powiedzieć, gdzie doszło do przebicia, szczególnie, że opona wybuchła na długiej prostej sekcji. Nie mogę się pozbyć pecha w tym sezonie.
Rally Deutschland Minęło sporo czasu odkąd ostatni raz jeździłem na asfalcie, ale testy pomogły mi ponownie zaznajomić się z tymi drogami. Czekam na rozpoczęcie Rajdu Niemiec. To jest zawsze trudna impreza, ale naprawdę lubię ją, szczególnie kiedy drogi są suche. Jeżeli uzyskamy takie tempo jak na testach, to myślę, że możemy walczyć o miejsca na podium. To cel minimum.
Rally Finland Jest kilka powodów, dla których chciałbym wygrać mój domowy rajd. Przede wszystkim to będzie najlepszy sposób, aby podziękować fanom, którzy wspierali mnie przez cały rok. Byłaby to także nagroda dla zespołu, który dokłada wszelkich starań od początku sezonu. To nadałoby też nam tempa przed ostatnią częścią sezonu. Próbowałem wszystkiego i dawałem z siebie wszystko, ale to prawie niemożliwe, aby w tym rajdzie odrobić stracony czas. Nie przyjechałem tu po czwarte miejsce, więc z pewnością, ten wynik jest rozczarowujący.
Rally Sardegna Zwycięstwo na Sardynii było jednym z moich najważniejszych momentów w sezonie 2012. Po serii finiszów na podium moim celem było zwycięstwo w rajdzie. W tym roku znów zaczynamy od zera. Spodziewam się twardej walki w czołówce, poczynając już od kwalifikacji, ponieważ wybrane pozycje startowe będą obowiązywały przez pół rajdu. Po frustrującym weekendzie w Grecji spodziewam się, że teraz poskładamy wszystko razem, aby zanotować dobry wynik przed letnią przerwą.
Rally Acropolis Nawierzchnia drogi może się zmieniać dość dramatycznie z oesu na oes. Czasami trasy są gładkie i płynne i czasami pełne kamieni i wybojów. Niezawodność samochodów i opon oznacza, że będziemy cały czas na limicie, ale wytrzymałość nadal jest ważnym czynnikiem. Cały czas pracujemy z zespołem nad poprawą samochodu. Po przyjeździe do Grecji zaliczyliśmy określoną sesję testową. Liczę, że szczęście będzie po naszej stronie i zdobędziemy kolejne zwycięstwo dla Citroena. Mieliśmy naprawdę pecha i to nie jest dla nas dobry wynik. Takie rzeczy zdarzają się w motorsporcie. Musimy jednak utrzymać pozytywne nastawienie i skupić się na kolejnym rajdzie licząc, że szczęście będzie po naszej stronie.
Rally Argentina Od czasu Rajdu Portugalii kontynuujemy pracę na testach i poczyniliśmy pewien postęp  przy ustawieniach DS3 WRC. Po finiszowaniu w czołówce w ostatnich dwóch rajdach, z pewnością tutaj chcę być szybszy i wygrać mój pierwszy rajd w sezonie. To był dobry dzień, wielu kibiców i wspaniałe oesy. Dzisiaj było dużo fajnej jazdy. Miałem dobre tempo. Samochód był perfekcyjny i nie było zbyt trudno uzyskać kilka zadowalających czasów.
Rally Portugal Aby wygrać w tym sezonie potrzebujemy perfekcyjnego rajdu, poczynając już od odcinka kwalifikacyjnego. Mam tylko jeden cel na ten weekend. Chcę walczyć o prowadzenie już od początku. Drugie miejsce to zawsze dobry wynik, ale muszę powiedzieć, że spodziewałem się, iż będę tutaj trochę szybszy. Poczyniliśmy dobry postęp od Meksyku, ale potrzebowaliśmy trochę więcej czasu na zoptymalizowanie ustawień zawieszenia i być może to sprawiło, że nie miałem tempa w piątek rano. Musimy kontynuować naszą pracę, aby poprawić osiągi szczególnie na szybkich partiach.
Rally Mexico Dla mnie to miejsce, gdzie na poważnie zaczyna się sezon. Teraz znamy poziom naszych rywali. Musimy walczyć na każdym odcinku i wyprodukować osiągi, które pozwolą nam wygrywać rajdy. W zeszłym roku dość długo utrzymywałem się za Sebem. Wiem, że stać mnie na bardzo dobre osiągi na tej nawierzchni i lubię tu się ścigać. Wykonaliśmy dużo pracy na testach od czasu Szwecji, zarówno pod kątem mojej jazdy jak i ustawień samochodu. Be z Seba ten rajd być może jest bardziej szczególny dla Citroen Racing. To naprawdę początek nowej ery dla WRC, ale nie myślę, aby na mnie spoczywała jakaś większa presja. Moja praca polega na zdobywaniu jak najlepszych wyników i mam pomóc Citroenowi w zwycięstwie. Wszyscy ludzie, którzy mnie wspierają, też tego chcą. Jestem pełen pozytywnej energii i nie mogę się doczekać, aby pokazać wszystkim, że mogę wygrać. Dzisiaj mieliśmy tylko jedną misję - utrzymać drugie miejsce, więc cieszę się, że zdołaliśmy to zrobić. Nie pojechałem na maksa na Guanajuatito, ponieważ chciałem zaoszczędzić opony na Power Stage. Jednak byłem zbyt ostrożny podczas pierwszej sekcji i nie mogłem dostać się do pierwszej trójki. W każdym razie jestem bardzo zadowolony z pierwszego w tym sezonie finiszu na podium. To jest dobry wynik, który wynika z mojej regularności. Jednak mam też jeszcze dużo do zrobienia.
Rally Sweden Od chwili kiedy skończyliśmy Monte-Carlo jestem całkowicie skupiony na tym rajdzie. W zeszłym roku to był mój drugi start w DS3 WRC i czegoś brakowało, co jest potrzebne do zwycięstwa. Rok później jestem gotowy, aby pierwszy raz wygrać w sezonie 2013. Oczywiście musimy uporać się z warunkami, które mogą się zmienić w zależności od temperatury i opadów śniegu. To może wpływać na zużycie opon. Opony Michelin X-Ice North bardziej się zużywają na zamarzniętym szutrze, ale tak naprawdę będziemy w stanie to powiedzieć podczas rajdu. Wiedzieliśmy, że będzie ciężko, ale musieliśmy dać z siebie wszystko. W każdym razie zdobyliśmy dwa dodatkowe punkty dla Citroena w mistrzostwach producentów. Nic więcej nie mogę powiedzieć o tym rajdzie. Teraz skupiam się już na Meksyku.
Rallye Monte Carlo Zespół chce obronić obydwa tytuły. Czuję się gotowy, aby wziąć na siebie odpowiedzialność. Nigdy nie byłem tak zmotywowany przed rozpoczęciem sezonu. Jednakże nie zamierzam zmieniać podejścia do rajdów. Czuję się pewnie w DS3 WRC, ale to nie jest czynnik, który ma znaczenie, jeśli chce się wygrać Monte-Carlo. Chodzi o dobre, albo złe wybory opon, przyciskanie we właściwym momencie i trzeba też wiedzieć, w których sekcjach odpuścić. Zespół ma ogromne doświadczenie na tych trasach i myślę, że jesteśmy dobrze przygotowani, aby rozpocząć sezon od dobrego wyniku. Być może miałem trochę szczęścia pod koniec, ale jestem naprawdę zadowolony z tego wyniku. Było bardzo ciężko więc musze być zadowolony, że dojechaliśmy do mety na dobrym miejscu. Naprawdę nie jest źle pod kątem mistrzostw.

Polityka Cookies | Kontakt: Szymon Łożyński
12.06.2011-2014, Wszelkie prawa zastrzeĹźone © zxz.cba.pl stat4u