Tor PoznańRALLY POLAND 2017 - FLAT OUT
Czat  |  Statystyki  |  RSMP  |  WRC  |  WRX  |  ERC  |  RPP  |  SuperOES  |  Kontakt
Strona korzysta z plików cookies w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, więcej o polityce cookies
Statystyki - Kierowcy
MENU Sébastien Ogier | Wypowiedzi kierowcy przed i po rajdzie
menu

Sébastien Ogier Sébastien Ogier
Urodzony: 17 grudnia 1983, Gap
Narodowość: FR
Stan cywilny: Kawaler
Debiut w WRC: Mexico 2008
Ostatni start: France 2013
Startów: 68
Wygrane rajdy: 13
Podia: 22
Nieukończone: 10
Wygrane odcinki: 194
Photo Credit: Wrc05 CC
Starty w WRC Auta Piloci Wygrane rajdy Wypowiedzi
Rajd Przed rajdem Po rajdzie
2013
49. Rally RACC Catalunya - Costa Daurada Nie mogę doczekać się Rajdu Hiszpanii. Nie trzeba mówić, że to wspaniałe uczucie, kiedy startuję w rajdzie już jako mistrz świata. Być może to sprawi, że będę bardziej zrelaksowany za kierownicą i pojadę szybciej. Równocześnie to ważne, aby przypieczętować tytuł w kategorii producentów. Obydwa trofea sprawiłyby, że to perfekcyjny sezon dla Volkswagena. Naprawdę lubię Rajd Hiszpanii. Jest bardzo wymagający, bo jeździmy po dwóch rodzajach nawierzchni . Kibice w Hiszpanii zawsze są nastawieni entuzjastycznie i fajnie będzie jechać przed nimi.
Niesamowity rajd, fantastyczny sezon! Nasz zespół w pełni zasłużył na tytuł mistrza świata. Jestem niezmiernie dumy, że jestem częścią zespołu Volkswagena. I naturalnie jestem też bardzo szczęśliwy, że Julien i ja zwyciężyliśmy w Hiszpanii. Obiecałem sobie przed rajdem, że dam z siebie wszystko – i udało się. Pierwsze poranne godziny dzisiejszego dnia były ekstremalnie trudne. Tumany kurzu za innymi samochodami były jak najbardziej gęsta mgła – zero widoczności. Czasami musieliśmy zwalniać na środku prostych odcinków, bo nic nie wiedzieliśmy. We Francji zaliczyliśmy dobry comeback i zostaliśmy mistrzami świata. Teraz w Hiszpanii rzuciliśmy się w szaleńczą pogoń – i znów jesteśmy mistrzami!
Rally France Australia to był wspaniały rajd dla Volkswagena i oczywiście dla mnie też. Mimo to odczucia na mecie były trochę dziwne. Wygraliśmy, ale do mistrzostwa zabrakło nam tylko jednego punktu. Jednak szybko dotarło do nas, że to tylko kwestia czasu. Możliwe, że zdobędziemy ten punkt już na Power Stage, który otwiera Rajd Francji. Jednak naszym celem we Francji jest kolejne zwycięstwo i zdobycie jak największej ilości punktów dla Volkswagena w klasyfikacji producentów. Generalnie to już wiadomo, że to szczególny sezon. To jest fantastyczne, to co osiągnęliśmy. Powinniśmy zakończyć sezon na czele klasyfikacji kierowców i producentów. To był zdecydowanie najbardziej niesamowity rajdowy weekend w mojej karierze: pierwsze mistrzostwo świata i teraz zwycięstwo w moim domowym rajdzie - absolutnie fantastyczne. Ostatni dzień był ekstremalnie trudny. Rano było ślisko, ale moja szutrowa ekipa wykonała fantastyczną pracę. Przykro mi z powodu Sebastiena Loeba, ale jechał wszystko, aby wygrać i to może się wydarzyć w tak trudnych warunkach. To mogło przytrafić się każdemu. Teraz jest nasz najważniejszy moment sezonu i jestem uradowany. Chciałbym podziękować mojej ekipie. Zrobiliśmy dobrą robotę przez cały sezon. Jestem dumny z tego co osiągnęliśmy.
Rally Australia W Niemczech mieliśmy tylko teoretyczne szanse, ale teraz mamy realne, aby zdobyć tytuł. W Australii wszystko jest w naszych rękach. Chciałbym wygrać rajd i Power Stage. To mój cel. Lubię Rajd Australii. Odcinki specjalne są bardzo szybkie i wymagające. Jesteśmy dobrze przygotowani do tego wyzwania. Nie mogę doczekać się rajdu. Ależ to był zwariowany koniec rajdu. Naturalnie cieszę się ze zwycięstwa tutaj, w Australii, ale jak się cały czas myśli o tytule mistrza świata a potem na ostatnim kilometrze straci się ten tytuł, to można być trochę rozczarowanym. Poza tym jednak rajd na antypodach był dla mnie wspaniałym rajdem. Wygraliśmy 19 z 22 oesów, do tego dostaliśmy trzy punkty w Power Stage. Polo R WRC przez cały weekend funkcjonował perfekcyjnie, zespół dał z siebie wszystko, i tylko na końcu brakowało odrobiny szczęścia, aby już dzisiaj ziścić marzenie o tytule mistrza świata. Mimo to na pewno będziemy dzisiaj świętować. A od jutra zaczynam się cieszyć na rajd w mojej ojczyźnie i na spotkanie z francuskimi fanami. Tam chciałbym ostatecznie wyjaśnić kwestię zwycięstwa, a poza tym przybliżyć zespołowi mistrzostwo w klasyfikacji producentów.
Rally Deutschland Postaram się beztrosko podejść do Rajdu Niemiec. Zwycięstwo oczywiście byłoby ważnym krokiem w kierunku tytułu. Marzę w tym sezonie o mistrzostwie. Jednak patrząc na aktualne pozycje w klasyfikacji kierowców, nie muszę wygrywać za wszelka cenę. Moim celem jest utrzymanie prowadzenia w klasyfikacji kierowców. Mówiąc to, zwycięstwo w Niemczech byłoby fantastyczne dla mojego zespołu. Zasługują na to. Jedziemy do Niemiec pewni siebie. Szczerze mówiąc: czemu nie moglibyśmy tam wygrać?
Rally Finland Oczywiście chciałbym utrzymać moje prowadzenie w mistrzostwach do końca sezonu. Nasza komfortowa pozycja pozwoliła nam cieszyć się letnią przerwą. W Finlandii chcę znów zaatakować, głównie zdobyć ważne punkty, ale też powalczyć tam o moje pierwsze zwycięstwo. Kocham ten rajd. Jednak fińscy kierowcy będą stanowili poważne wyzwanie, szczególnie mój kolega z zespołu Jari-Matti Latvala. To najszybszy rajd w kalendarzu. Otoczenie jest piękne, a trasa bardzo płynna. Jest też dużo szybkich szczytów i ślepych zakrętów. Finowie są przyzwyczajeni do tego typu dróg. W tym roku znów będzie odcinek Ouninpohja - bardzo słynne miejsce w Finlandii. To marzenie, które udało się zrealizować. Bardzo się z tego cieszę. W 2010 roku miałem dobre tempo, ale nie byłem w stanie walczyć o zwycięstwo, teraz się udało. Z moim zespołem Volkswagen, chcę im pogratulować - to niesamowite. Strategia zakładała myślenie o mistrzostwach. Początek rajdu był trochę trudny, nie mogłem znaleźć najlepszego tempa, nie mogłem się skupić. Potem na drugiej pętli przyśpieszyłem, kiedy byłem już pewien notatek. Cisnąłem i starałem się jechać bezpiecznie. Kiedy padało odcinki były zdradliwe. Przeszliśmy przez to i ukończyliśmy rajd bez żadnych problemów.
Rally Sardegna W porównaniu do Grecji, Rajd Włoch może być trochę łatwiejszy. W niektórych miejscach nawierzchnia jest piaszczysta, więc jest bardzo miękka. Upał odegra kluczową rolę w tym rajdzie, ponieważ na Sardynii jest bardzo ciepło pod koniec czerwca. Biorąc pod uwagę wysokie temperatury prawdopodobnie będziemy korzystali z twardej mieszanki. Jednakże jesteśmy świadomi, że miękki wariant lepiej pracuje na piaszczystej nawierzchni. Trzeba będzie znaleźć właściwy kompromis, aby dostosować się do warunków. Jedna rzecz jest jasna, po Grecji, która nie była szczególnie dla nas udana, chcemy dobrze wypaść na Sardynii.
Rally Acropolis Dziesiąte miejsce i punkty za zwycięstwo na Power Stage - to jest wszystko co mogliśmy dzisiaj osiągnąć. Oczywiście to frustrujące, kiedy dysponuje się tym co potrzebne do finiszowania na podium, ale techniczna usterka z zasilaniem pompy paliwa przeszkodziła nam już na pierwszym odcinku. Od tego momentu chodziło o utrzymanie wysokiej prędkości, dojeżdżaniu do mety każdego dnia i byciu we właściwym miejscu, kiedy rywale mieli problemy. Obroniliśmy nasze prowadzenie w mistrzostwach, teraz czekamy na kolejne rajdy, gdzie chcemy znów wrócić do czołówki.
Rally Argentina Po trzech zwycięstwach oczywiście będziemy chcieli to kontynuować i chcemy utrzymać nasze prowadzenie w mistrzostwach do końca sezonu. Jednak teraz będziemy zadowoleni z kolejnego podium w Argentynie. Nie mogę doczekać się pojedynku z Sebastienem Loebem. Toczyliśmy świetną walkę w Szwecji. Jednak głównym celem pozostają moi rywale z mistrzostw. Na pierwszy rzut oka Rajd Argentyny może wydawać się kolejnym szutrowym rajdem, ale to może być mylne, ponieważ nawierzchnia jest miękka i piaszczysta. Tym samym podczas drugich przejazdów drogi są w dość złym stanie, co powoduje nawet większe napięcie. Naprawdę lubię Rajd Argentyny, ze względu na jego fantastyczną atmosferę. Drugie miejsce to wspaniały wynik, biorąc pod uwagę sytuację w mistrzostwach. Nasz sukces zawdzięczamy całemu zespołowi. Tym razem muszę złożyć specjalne podziękowania mojej ekipie - ona stanowiła wielkie wsparcie. Rajd był niezwykle trudny i stanowił duże wyzwanie. Nie jechałem całkiem bez błędów. Szkoda, że nie mogłem walczyć do końca z Sebastienem Loebem. Chciałbym mu pogratulować zwycięstwa. Teraz muszę patrzeć w przyszłość. Mamy do zaliczenia testy przed następnym rajdem w Grecji. Wprowadzimy dalsze poprawki do Polo R WRC, żebyśmy za cztery tygodnie mogli powalczyć o pierwsze miejsce.
Rally Portugal Czuję się już dużo lepiej. Rezygnacja z Fafe Rally Sprint była trudną decyzją, szczególnie biorąc pod uwagę kibiców. To jednak była odpowiednia decyzja, abym zdołał wyzdrowieć. Podczas Rajdu Meksyku widzieliśmy, że Polo R WRC jest też konkurencyjne na szutrze. Nadchodzący Rajd Portugalii jest dla nas kolejnym dobrym wyznacznikiem tego, gdzie jesteśmy, szczególnie, że to będzie rodzaj warunków, które najczęściej będziemy spotykali w mistrzostwach świata – twardy szuter i niezbyt duża wysokość nad poziomem morza. Jednak Rajd Portugalii ma dwa oblicza. Kiedy jest sucho, ziemia jest bardzo twarda, co zapewnia dużą przyczepność. Natomiast kiedy jest mokro, robi się bardzo miękko, jest błoto, a przyczepność jest bardzo mała. Poznaliśmy to w zeszłym roku i jazda w takich warunkach nie jest zbyt fajna. Wolę, kiedy jest sucho. Odcinki w Portugalii charakteryzują się wieloma szczytami i hopami, za którymi często są szybkie i ślepe zakręty. Jestem pewien, że w Portugalii będziemy kontynuowali nasze ostatnie wspaniałe osiągi, jako że lubię ten rajd. Jest jednym z moich ulubionych. W 2010 odniosłem tu swoje pierwsze zwycięstwo w WRC, a potem znów w sezonie 2011. To jedyny rajd WRC, gdzie wygrywałem dwa razy. Niewiarygodne, ten rajd w Portugalii był jak przejazd kolejką górską! Ogromnie cieszę się ze zwycięstwa. Najpierw choroba, potem brutalne odcinki specjalne, które doprowadzały samochód do granic możliwości. Gdy dzisiaj na pierwszym oesie mieliśmy problem z autem, pomyślałem: ‘Séb, to by było na tyle, już po rajdzie’. Na szczęście w serwisie udało się chłopakom naprawić usterkę. Myślę, że rzeczywiście zasłużyliśmy na zwycięstwo. Rajd był ekstremalnie wymagający dla samochodu, całego zespołu i przede wszystkim także dla mnie. Gdy w poniedziałek wieczorem wylądowałem w Hiszpanii, nie byłem pewien, czy będę mógł wystartować. Byłem ciągle zmęczony, a moje rezerwy energii były zupełnie wyczerpane. Za kierownicą wprawdzie objawy w znacznym stopniu ustąpiły, bo organizm był pod wpływem adrenaliny, ale jak człowiek jest całkowicie zdrowy, to czuje się zupełnie inaczej. Na szczęście mój stan wyraźnie poprawił się w ciągu dwóch ostatnich dni. Teraz, do Argentyny, będę starał się zebrać możliwie jak najwięcej sił.
Rally Mexico Byłem zachwycony zwycięstwem w Szwecji. Sposób w jaki zaprezentowaliśmy się przez cały weekend był imponujący. To już są jednak wczorajsze wiadomości, ponieważ teraz w Rajdzie Meksyku pokażemy się pierwszy raz z Polo R WRC na szutrze. Lubię atmosferę w Meksyku, szczególnie start w Guanajuato jest fantastycznym doświadczeniem. Jadąc w dół wąskimi uliczkami i przez tunele, wjeżdża się w dużą grupę rozweselonych kibiców. Dla mnie powrót do Meksyku zawsze jest wyjątkowy. Tam wystartowałem w moim pierwszym rajdzie w WRC w 2008 roku i wygrałem pierwszy raz w JWRC. Tak jak wtedy zaczynamy z nowym projektem. Meksyk da nam pierwszy sygnał jak samochód jest dobry na szutrze i co trzeba zmienić, aby poprawić się w przyszłości. To wspaniałe uczucie. Polo R WRC było doskonałe podczas każdej pojedynczej minuty w trakcie Rajdu Meksyku. Mogę za to podziękować tylko zespołowi. To zwycięstwo w naszym debiucie na szutrze jest bardzo wyjątkowe i zawsze będzie zajmowało szczególne miejsce w moim sercu. Zdecydowanie będziemy to świętowali dzisiaj wieczorem. Dzisiaj rano byłem niezmiernie ostrożny na pierwszym oesie i omijałem każdy kamień. Jednak w połowie drogi znów przycisnąłem. Oczywiście mamy teraz dużą przewagę w mistrzostwach, ale zostało jeszcze dziesięć rajdów.
Rally Sweden Ten sezon mógł się dla nas zacząć niewiele lepiej. To dobra pozycja jadąc do Szwecji z osiemnastoma punktami przy moim nazwisku. To nam pozwala odprężyć się trochę. Jednak teraz musimy stawi czoła nowemu rajdowi. Zobaczymy do czego jesteśmy zdolni na tej nawierzchni. Ciężko przewidzieć co nas tam czeka. Będziemy musieli poczekać do kilku pierwszych oesów. Lubię Rajd Szwecji. Jeśli śnieżne warunki są dobre, naprawdę fajnie się jeździ. Średnia prędkość jest dość wysoka, a przyczepność na kolcowanych oponach jest fantastyczna. Lubię też jeździć dużymi bokami samochodem rajdowym po lodzie. Tego uczucia nie da się opisać! W samochodzie krzyczeliśmy z radości. To jest po prostu niesamowite, aby odnieść pierwsze zwycięstwo dla Volkswagena i zespołu w zaledwie naszym drugim starcie. Prawdopodobnie jest to najwspanialszy moment w mojej karierze. Polo R WRC spisywał się perfekcyjnie przez cały czas. Chłopacy wykonali fantastyczną pracę przygotowując samochód. Podczas Rajdu Szwecji może się dużo zdarzyć. Warunki są bardzo trudne - wygrywając tu, jako drugi kierowca z środkowej Europy i wyprzedzając najlepszego kierowcę rajdowego wszech czasów, czuję się ogromnie dumny. Musieliśmy dawać z siebie wszystko aż do ostatniego odcinka, ponieważ Sebastian Loeb atakował do samej mety. Bałem się, że zniweluje różnicę dziś rano, w szczególności na otwierającym odcinku Mitandersfors. Nie stało się tak, i teraz jestem po prostu przeszczęśliwy.
Rallye Monte Carlo Monte-Carlo to bardzo wyjątkowy rajd, to też mój domowy rajd. Rozpoczęcie sezonu niedaleko mojego domu będzie nadzwyczajnym doświadczeniem dla całego zespołu, ponieważ to jest pierwszy rajd z nowym Polo R WRC. Pracowaliśmy z Volkswagenem na ten moment przez cały rok. Już nie możemy doczekać się startu. Jednak ciężko porównać się z rywalami, ponieważ jeszcze nie ścigaliśmy się z innymi zespołami. Debiut w mistrzostwach świata z nowym samochodem to jest duże wyzwanie, szczególnie że inni producenci mają kilka lat doświadczenia w przeciwieństwie do nas. Z tego powodu musimy być cierpliwi i skoncentrowani na osiągnięciu naszej pierwszej mety bez żadnych problemów. W Rajdzie Monte-Carlo wszystko może się zdarzyć. Nigdy nie byłem tak zadowolony z drugiego miejsca. Wspaniale zdobyć podium podczas naszego debiutu z Polo R WRC. To były najprawdopodobniej najtrudniejsze warunku w Rajdzie Monte-Carlo jakich kiedykolwiek doświadczyłem. Szczególnie podczas pierwszego przejazdu Col de Turini było ekstremalnie ślisko, więc jazda z prędkością powyżej 20 km/h była niemożliwa. Trzeba było utrzymać samochód na drodze. Zespół pracował bardzo ciężko przez ostatni rok i cieszę się, że się im odwdzięczyłem. Przykro mi z powodu Jari-Matti, ale jestem przekonany, że w przyszłości będzie świętował zwycięstwa razem z Volkswagenem.

Polityka Cookies | Kontakt: Szymon Łożyński
12.06.2011-2014, Wszelkie prawa zastrzeĹźone © zxz.cba.pl stat4u