Tor Poznań
Czat  |  Statystyki  |  RSMP  |  WRC  |  WRX  |  ERC  |  RPP  |  SuperOES  |  Kontakt
Strona korzysta z plików cookies w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, więcej o polityce cookies
Statystyki - Kierowcy
MENU Thierry Neuville | Wypowiedzi kierowcy przed i po rajdzie
menu

Thierry Neuville Thierry Neuville
Urodzony: 16 czerwca 1988, Liege
Narodowość: B
Stan cywilny: Kawaler
Debiut w WRC: Katalonia 2009
Ostatni start: France 2013
Startów: 30
Wygrane rajdy: 0
Podia: 6
Nieukończone: 6
Wygrane odcinki: 24
Photo Credit: © Raimond Spekking / CC-BY-SA-3.0 (via Wikimedia Commons)
Starty w WRC Auta Piloci Wygrane rajdy Wypowiedzi
Rajd Przed rajdem Po rajdzie
2013
49. Rally RACC Catalunya - Costa Daurada Ponieważ to jedyna impreza w kalendarzu z mieszaną nawierzchnią, ten rajd to zupełnie co innego niż to do czego jesteśmy przyzwyczajeni. Chociaż testowaliśmy tylko na asfalcie, mamy dobre doświadczenia z zeszłego roku i wiemy, że możemy być konkurencyjni na obu nawierzchniach. Dla kierowcy najtrudniejszym aspektem jest przestawienie się z odcinków asfaltowych na szutrowe. Trzeba czuć się pewnie i mieć dobry rytm. Jeżeli zabraknie prędkości w niedzielę, można stracić dziesięć czy piętnaście sekund, co jak widzieliśmy w przypadku ciasnej stawki we Francji, może wszystko zmienić. Naszym celem jest utrzymanie drugiego miejsca w mistrzostwach. Widzieliśmy, że możemy powalczyć o zwycięstwo na rożnych nawierzchniach, więc będziemy cisnęli od początku, ale trzeba też pamiętać o mistrzostwach. Musimy ukończyć tą imprezę, ale jeśli w niedzielę nadal będziemy mieli szansę na walkę o zwycięstwo, podejmiemy to ryzyko. Najważniejsze, że straciliśmy tylko cztery punkty do Latvali w mistrzostwach, chociaż mogliśmy spisać się lepiej, szczególnie na asfalcie. Ok, nie czuliśmy się pewnie w stu procentach jeśli chodzi o ustawienia, ale kiedy wprowadziliśmy pewne zmiany w sobotę popołudniu, byliśmy zdolni uzyskiwać lepsze czasy i wygraliśmy Power Stage. Nie zapominajmy, że na niedzielnych odcinkach jechaliśmy pierwszy raz. Szczególnie w kurzu, warunki były bardzo trudne i sprawdzenie notatek nie było łatwe. Równocześnie to dla nas był pierwszy rajd, na którym strategia mogła się opłacić. Może to nie były nasze najlepsze osiągi w ten weekend, ale sporo nauczyliśmy się i nie było tak źle.

Rally France Mam dobre odczucia przed tym rajdem, szczególnie, że wracamy na asfalt. W Niemczech widzieliśmy, że Fiesta jest konkurencyjna na asfalcie, więc jeszcze raz z nadzieją wykorzystamy ten potencjał. To trudny rajd, szczególnie, kiedy spadnie deszcz. Widzieliśmy w zeszłym roku, że przy dużych cięciach było sporo błota. Spodziewam się, że pozycja drogowa będzie kluczowa, szczególnie podczas drugich przejazdów. Tak jak mówiłem w Australii, chciałbym podjąć walkę z Sebastienami. Jednak musimy podejść do tego mądrze i zobaczymy, gdzie jesteśmy po pierwszym dniu. Jestem pewien, że Ogier i Loeb pojadą wszystko i musimy też pilnować Latvalę. Docelowo chcemy utrzymać nasze drugie miejsce w mistrzostwach i musimy to mieć na uwadze podczas całego rajdu. Oczywiście jestem rozczarowany. Mogłem powalczyć o moje pierwsze zwycięstwo w ten weekend, ale muszę to zaakceptować. Myślę, że mieliśmy naprawdę dobry weekend. Pokazaliśmy, że mamy prędkość i samochód, którym można wygrać rajd. Niestety to był mój błąd, o 10 cm za szeroko w jednym zakręcie. Szkoda, ale byli tu obydwaj Sebowie i pokonywaliśmy ich, więc muszę być z tego zadowolony.
Rally Australia Pierwszy raz będziemy w Australii, więc podejdziemy do tego inaczej niż ostatnio. Pierwszy raz odkryjemy te oesy, ale myślę, że jesteśmy dobrze przygotowani. Razem z Nicolasem oglądamy onboardy z 2011 roku i jak dobrze pójdzie, w dobrej pozycji rozpoczniemy zapoznanie. Z tego co słyszałem odcinki są bardzo szybkie. Można je nawet porównać z Finlandią, chociaż jest mniej hop i szuter jest luźniejszy i bardziej miękki. Pojawią się duże koleiny na drugich przejazdach i jak zawsze pozycja na drodze będzie bardzo ważna. Jestem trochę rozczarowany, ale równocześnie tylko wykonuję swoją pracę i jeśli drugie miejsce jest uchwytne, biorę je. Jestem naprawdę zadowolony z naszego występu w weekend. Byliśmy w stanie cisnąć, poprawiając notatki podczas pierwszej pętli, co  było dobrą strategią. Nie uważam tego za jeden z moich najlepszych występów i z pewnością mogłem spisać się lepiej pierwszego dnia. Ciężko pracujemy, aby się poprawiać, ale muszę jechać pewniej podczas pierwszych przejazdów. W Francji będę chciał zdecydowanie cisnąć i walczyć o zwycięstwo z obydwoma Sebastienami. Wiem, że to będzie trudne, ale to mój cel.
Rally Deutschland Na asfalcie mam większe doświadczenie, czuję się najpewniej na tej nawierzchni i zdecydowanie chcę finiszować na podium. Oczywiście zobaczymy, jakie będziemy mieli tempo na odcinkach, ale być może powalczymy nawet o zwycięstwo. Ten rajd można wygrać i przegrać w winnicach. Trzeba jechać czysto i mieć dobre ustawienia, aby pewnie pokonywać skrzyżowania. Odcinki są naprawdę wąskie. Samochód nie może się ślizgać, ponieważ stracisz zbyt wiele czasu. Znalezienie ustawień na wszystkie rodzaje oesów jest bardzo ważne, ale mieliśmy pomyślne testy i samochód spisuje się bardzo dobrze. Jest kilka rzeczy do odkrycia, ale mamy więcej testów w weekend. Razem z Nicolasem czekamy na tą imprezę, to dla nas prawie domowy rajd.
Rally Finland To bardzo szybki rajd z najlepszymi hopami w roku. W zależności od pogody pozycja startowa może być naprawdę ważna. Przyczepność może być dobra, kiedy jest się pierwszym na drodze, więc ważne będą udane kwalifikacje i aby samochód był dobrze ustawiony od samego początku. Dobre notatki również są ważne. Mamy nowy system w tym roku, więc to zajmie trochę czasu, aby sprawdzić notatki na pierwszej pętli. Jestem pewien, że podczas drugich przejazdów pokażemy nasze prawdziwe tempo. Kocham ten samochód. Ford Fiesta RS WRC był bezbłędny przez cały weekend, czuliśmy się pewnie i cisnęliśmy bez podejmowania jakiegoś ryzyka. Mieliśmy wczoraj pecha z przebitą oponą, ale myślę, że wykonaliśmy dobrą pracę. Byłem szczególnie zadowolony z mojego przejazdu na Ouninpohja. Fajnie byłoby ustanowić rekord, ale drugie miejsce było ważniejsze, więc pozwoliliśmy, aby to osiągnął Sebastien. M-Sport wykonał fantastyczną pracę. Pokonanie tutaj Finów nie jest łatwe i dwa samochody na podium to prawdziwe osiągnięcie.
Rally Sardegna Czasami, kiedy czujesz się pewnie po dobrym wyniku, to kuszące, aby cisnąć jeszcze bardziej, ale wtedy mogą zdarzyć się błędy, szczególnie podczas rajdu, gdzie są bardzo wymagające oesy. Chcemy dalej kontynuować nasze podejście, jakie mieliśmy podczas dwóch ostatnich imprez. Jechać czysto i upewnić się, że dojedziemy do mety. To nie jest mój ulubiony rajd. Odcinki są dość techniczne, wąskie, więc kierowcy jest trudno. Jest mało możliwości, aby pojechać szeroko i jeśli popełnisz błąd, może być kosztowny. Może być wiele kamieni na torze jazdy, trzeba o tym pamiętać i ważne są ustawienia samochodu, jeśli chcesz walczyć o najlepsze wyniki.
Rally Acropolis To jest rajd, który bardzo lubię, a do tego w tym sezonie wydaje się, że będą wykorzystane najlepsze fragmenty zeszłorocznej trasy.  W sobotę jest kilka odcinków, które będą bardzo wyboiste, ale inne powinny być bardziej równe. To oczywiście rajd, który jest wymagający dla kierowców i samochodów. Podejdziemy do tego ostrożnie, tak jak w Argentynie. Czuję, jakbyśmy zrobili postęp w Arentynie. Chociaż nie będziemy wykorzystywali pełnego potencjału, powinniśmy i tak pokazać dobre tempo. Pokazaliśmy w ten weekend, że samochód jest bardzo konkurencyjny i myślę, że pokazaliśmy, że też jesteśmy konkurencyjni. Zrobiliśmy dobrą robotę w ten weekend. Strategia zadziałała i osiągnęliśmy nasze drugie podium w tym roku. Udowodniliśmy, że możemy pojechać inteligentnie i szybko - co jest bardzo ważne w Grecji. Poprawialiśmy się cały czas. Zespół wykonał świetną pracę w ten weekend i bardzo dziękuje moim mechanikom, którzy byli fantastyczni przez cały weekend. Mam nadzieję, że będziemy kontynuowali takie osiągi i będziemy mogli poprawiać się przez resztę sezonu.
Rally Argentina Mój cel na kolejne trzy rajdy jest prosty - dojechać do mety. Najbliższe imprezy będą dla mnie bardzo ważne. To ciężkie rajdy, wymagające dla samochodów i kierowców, więc muszę maksymalnie wykorzystać swoje doświadczenie. Odcinki w Argentynie są dość piaszczyste, więc jak dobrze pójdzie nie będzie takiej groźby przebitych opon. Trzeba tylko uważać na duże kamienie, które mogą zostać wyciągnięte na drogę. Oesy mają długość 30 km lub więcej, najdłuższy ma ponad 50 km, więc naprawdę trzeba oszczędzać opony i utrzymać koncentrację. Po Portugalii jeździłem kartami, to dobra zabawa, która pozwala utrzymać rytm pomiędzy rajdami. To też dobry sposób, aby zapomnieć o rozczarowaniu z Portugalii. Tak jak mówiłem wcześniej, nasza taktyka na ten weekend zakładała czysty rajd i dojechanie do mety bez żadnych problemów. To się udało. Nie było łatwo, aby nie cisnąć, ale to się opłaciło i uzyskaliśmy dobry wynik. Myślę, że nie mogliśmy spisać się lepiej.
Rally Portugal Mieliśmy doskonałe warunki podczas testów - rano trochę mokro i sucho po południu - więc jestem pewien dobrego wyniku w przyszłym tygodniu. Wprowadziliśmy kilka zmian w samochodzie w porównaniu do tego co mieliśmy w Meksyku. Ludzie mówią, że to pierwsze konwencjonalne wydarzenie w sezonie, ale nie można powiedzieć, że bez jego wyzwań. Długi oes w niedzielę będzie dużym testem dla wszystkich załóg, ale najpierw musimy do tego dotrwać. W piątek w połowie dnia nie ma serwisu, więc musimy pojechać czysto i dbać o samochód oraz o opony. Z pewnością strategia odegra kluczową rolę. Nasze wyniki z Szwecji i Meksyku sprawiają, że czujemy się pewnie, ale to nie znaczy, że z góry mamy coś przyznane. Uczymy się cały czas, ale liczę, że stać nas na piąte lub czwarte miejsce. To był dla nas bardzo rozczarowujący rajd, ale mogę za to winić tylko siebie. Nie miałem takich osiągów, jakie powinienem mieć w ten weekend i nie mogę być zadowolony. Możemy być tylko zadowoleni z osiągów samochodu, zespołu i mechaników, którzy wykonali świetną pracę. Za nami już cztery rajdy i nie było żadnych problemów z samochodem. Błędy kierowców mogą się zdarzać, ale muszę upewnić się, że nie będzie dochodziło do tego tak często. Muszę już zostawić ten weekend za sobą i czekam na Argentynę.
Rally Mexico Tak jak w Szwecji musimy dobrze podejść do tego rajdu. W zeszłym roku udowodniliśmy, że mamy szybkość, ale w tym roku chodzi regularność do samego końca bez żadnych błędów. Ze wszystkich rajdów w tym roku ten nie jest najtrudniejszy, ale z pewnością jeden z najpiękniejszych. Największym wyzwaniem będzie długi oes kończący dzień [Guanajuatito]. To zdumiewający odcinek, i trzeba się napracować niezmiernie ciężko, aby utrzymać koncentrację. Pozycja na drodze też ma duże znaczenie, więc dobry wynik w kwalifikacjach jest ważny. To jest pierwszy cel, potem pierwszy dzień bez błędów. Nadal szukamy pewności siebie w samochodzie, to będzie nasz pierwszy rajd z Fiestą na szutrze. Jeżeli będziemy mieli szansę na walkę o dobry wynik, to z pewnością to zrobimy. To był dla nas bardzo dobry weekend. Mieliśmy dużo do zrobienia i myślę, że ze wszystkim poradziliśmy sobie bardzo dobrze. Pierwszego dnia próbowaliśmy przyciskać, potem drugiego w coś uderzyliśmy i mieliśmy problem z układem kierowniczym. Sporo się nauczyliśmy i zgodziliśmy się z zespołem, że będziemy dalej przyciskać, ponieważ nawet gdybyśmy tutaj nie stanęli na podium, to udałoby się to osiągnąć zdecydowanie w innym rajdzie. Staraliśmy się przyciskać Mikko w walce o drugie miejsce. Generalnie to dla nas fantastyczny wynik. Dziękuje zespołowi, ponieważ wykonali wspaniałą pracę przez cały weekend. Wszystko działało naprawdę dobrze i nawet kiedy trochę uszkodziliśmy samochód, oni to naprawili doskonale. Jesteśmy głodni kolejnych podiów i mam nadzieję, że pewnego dnia to będzie najwyższy stopień.
Rally Sweden Śnieg jest prawdopodobnie moją najmniej ulubioną nawierzchnią. W Szwecji rywalizowałem tylko raz – w zeszłym roku. Jechaliśmy bardzo ostrożnie, więc nie byliśmy tak konkurencyjni jak byśmy tego chcieli. W tym roku będzie o wiele trudniej, ale musimy też pokazać naszą prędkość i zdobyć punkty dla zespołu. To będzie duże wyzwanie, ale nie mogę się go doczekać. Widać, że na niektórych odcinkach wychodzi szuter, to oznacza, że będziemy musieli być jeszcze bardziej ostrożni. Jeśli szybko pogubi się kolce, to nie stracisz czasu na jednym odcinku, ale na całej pętli. Kierowcom jest łatwiej, kiedy jest dużo śniegu i duże bandy śnieżne. Jeśli pojedzie się zbyt szeroko i nie ma band, lądujesz w rowie. Naprawdę jestem zadowolony z tego jak spisaliśmy się na tym rajdzie. Dzisiaj byliśmy bardziej opanowani, szczególnie na os21. Wjechaliśmy w bandę śnieżną i straciliśmy tam trochę czasu, ale na szczęście samochód nie utknął, to mnie jednak trochę przyhamowało. W ten weekend spisaliśmy się dużo lepiej niż tego oczekiwałem. Jeżeli ktoś na początku rajdu oferowałby mi piąte miejsce, brałbym to w ciemno. Dostaliśmy też nagrodę za Colin Crest co jest też miłe dla zespołu, który zapewnił nam doskonały samochód na ten rajd. Nie pojechałem na maksa na tej hopie, więc mógłbym skoczyć jeszcze dalej w przyszłym roku.
Rallye Monte Carlo W czwartek mieliśmy bardzo udane testy, więc czuję się pozytywnie przed tym rajdem. To będzie mój pierwszy start Fiestą RS WRC. Sporo nauczyliśmy się o ustawieniach i wyborach opon. Nadal jest dużo do zrobienia. Musimy zrobić dobre zapoznanie, aby dobrze wyczuć odcinki i jak najlepiej się przygotować. Z pewnością to jest trudny rajd, szczególnie dla nas, bowiem jedziemy tu pierwszy raz w nowym samochodzie. Ten rajd jest jak loteria. Jeżeli go ukończysz bez żadnych problemów to jest szans na niezłe miejsce. Jeżeli będziemy w pierwszej dziesiątce wtedy to będzie dla nas dobry wynik.

Polityka Cookies | Kontakt: Szymon Łożyński
12.06.2011-2014, Wszelkie prawa zastrzeĹźone © zxz.cba.pl stat4u